U sklopu izvanučioničke nastave iz predmeta Računovodstvo neprofitnih organizacija, učenici trećih razreda III. ekonomske škole u Zagrebu posjetili su 3., 4 . i 6.11.2025., Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske (SDLSN RH).
Posjet je organiziran na prijedlog profesorice Lucije Mustapić, s ciljem da učenici iz prve ruke upoznaju djelovanje neprofitnih organizacija i njihovu ulogu u društvu.
Učenici su sudjelovali u terenskoj nastavi koja je spojila teoriju i praksu te im omogućila neposredan uvid u funkcioniranje jedne velike i važne organizacije civilnog društva.
U prvom dijelu susreta učenicima se obratila predsjednica SDLSN RH Iva Šušković, mag.oec., koja je govorila o ulozi sindikata, njegovom značenju i povijesnoj važnosti u zaštiti radnika.
Učenicima je približila pojam sindikata kao oblika zajedništva i solidarnosti te naglasila kako su mnoga prava koja danas uzimamo zdravo za gotovo, poput plaćenog godišnjeg odmora, bolovanja i prekovremenog rada, izborena upravo sindikalnim djelovanjem.
Posebno je istaknula i važnost članstva u sindikatu koji, među ostalim, svojim članovima pruža besplatnu pravnu pomoć i zastupanje, što bi u odvjetničkim uredima predstavljalo znatan trošak.
U drugom dijelu susreta učenicima se obratila Ivana Lozić, dipl.oec., voditeljica računovodstva SDLSN RH, koja je održala vrlo sadržajno predavanje o računovodstvu neprofitnih organizacija.
Kroz praktične primjere učenicima je pokazala kako se vode poslovne knjige, sastavljaju financijska izvješća i bilance, koje se računovodstvene evidencije koriste te kako se sredstva sindikata raspodjeljuju na različite aktivnosti, projekte i pružanje pomoći članovima.
Učenici su imali priliku postavljati pitanja o radu sindikata, njegovim izvorima financiranja, misiji, viziji i načinu donošenja odluka.
Predavanje im je pružilo vrijedno iskustvo i uvid u povezanost računovodstvene struke s društvenom odgovornošću i javnim djelovanjem.
Na kraju susreta predsjednica SDLSN RH Iva Šušković poručila je učenicima da sindikat nije priča o prošlosti, već o budućnosti rada, naglasivši da bez zajedništva svaki radnik ostaje sam, dok se zajedničkim djelovanjem mogu mijenjati pravila igre.
Posjet je završio u ugodnom ozračju, a učenici su izrazili zadovoljstvo što su imali priliku upoznati primjer dobre prakse i naučiti kako znanje iz struke ima važnu primjenu u stvarnom životu.





